ivan_91_1 (ivan_91_1) wrote,
ivan_91_1
ivan_91_1

Допоможіть повернути поїзд Вінниця-Гайворон!

Автор статті - Сергій Бондарчук

В останні роки складається таке враження, що Укрзалізниця робить усе для того, аби деякі поїзди зробити незручними для пасажирів, що тягне за собою меншу заселеність, і як наслідок – привід для відміни. Яскраві тому приклади: поїзд № 97 Київ – Ковель, який прибуває в Рівне о 2.06, Луцьк – о 3.38, хоча саме ці міста обслуговує цей поїзд, а до Ковеля йде тому, що там вагонне депо; №121 Київ – Миколаїв, який прибуває в Миколаїв о 3.31; 141 Київ – Львів, з прибуттям до Львова о 4.38; 397 Львів – Черкаси з прибуттям до Черкас о 3.50. Цей відвертий бардак на залізниці турбує не одного лише мене: якщо зайти на форум http://forum.railwayclub.info можна зрозуміти, як людей дістало таке ставлення до них як до пасажирів з боку УЗ.
Про основні транспортні проблеми вінниччини хочу почати зі статті, яку я виніс на обговорення громадськості на www.20minut.ua ще 20 березня 2013 року:
Укрзалізниця робить третю спробу знищити залізничну гілку на Гайворон.
За останні роки Укрзалізниця вже двічі намагалась скасувати пасажирське сполучення на ділянці Вінниця - Зятківці , і ось на вінничан і жителів області чекає чергове "пакращення": 25 березня у свій останній рейс вирушає пасажирський поїзд 667 Вінниця - Гайворон.
Маршрут Вінниця - Гайворон - один з найдавніших в історії вінницького залізничного вокзалу . Не можу сказати точно, коли саме з"явилась вузькоколійка від Вінниці до Гайворона, але в розкладі за 1916 рік значаться три поїзда в напрямку Гайворона: № 21 Вінниця - Гайворон о 9.17, №23 Вінниця - Житомир о 17.00 і двохгрупний поїзд № 3 Вінниця - Житомир/Гайворон о 23.15 http://depo.vn.ua/stati/vospominaniya/istoriya-vinnitskogo-vokzala-v-fotografiyakh
Вже в післявоєнні роки ділянка Гуменне - Турбів була розібрана, ще пізніше вся вузькоколійка Вінниця - Гайворон була "перешита" на широку колію. Але протягом майже ста років між Вінницею і Гайвороном курсувало дві пари поїздів на день. Після розпаду СРСР стан колії на цій лінії почав погіршуватись, графіки поїздів ставали все повільніше і повільніше. До 1994 графік був майже незмінним із року в рік : Вінниця - Гайворон № 665 (20.40 - 1.27), № 667 (8.35 -13.40), Гайворон - ВІнниця № 666 (1.58 - 6.51), № 668 (14.25 - 19.18). З 1994 року час руху для кожного з цих поїздів збільшили приблизно на 15 хвилин, з кінця 1995 року стан колії став настільки жахливим, що поїзда постійно запізнювались на декілька годин, тому обслуговувати обидві пари Вінниця - Гайворон одним складом стало не можливо, але поїзд відміняти ніхто не став - просто залізниця задіяла ще один склад . В 1996 році час в дорозі поїзда 665 збільшився на 3 години 18 хвилин( Вінниця 14.15 - Гайворон 22.20 - 23.06 - Вінниця 6.47), другу пару обрізали по Гайсину (667 Вінниця 8.18 - Гайсин 13.16 - 13.46 - Вінниця 18.40), але поїзди і далі продовжували ходити. В 1997 році пару на Гайсин відмінили, але ще протягом 10 років одна пара залишалась стабільно щоденною. Навесні 2009 поїзд відмінили під приводом капітального ремонту ділянки Вінниця - Зятківці, але після закінчення ремонту замість нього призначили дизель-поїзд Вінниця - Христинівка - спочатку № 817/818, а з нового графіку № 861/862 (Вінниця 15.45 - Христинівка 20.45 - 1.10 - Вінниця 6.10, але з періодичністю 4 рази на тиждень (крім вівторка, середи, четверга по Вінниці), але в 2011 році його відмінили як збитковий. Після багаточисленних звернень жителів Вінниці і області в різні інстанції з нового графіка на 2011 - 2012 роки було всеж-таки відновлено пасажирський поїзд № 667 Вінниця - Гайворон - спочатку 4 рази на тиждень, потім 2 рази - по понеділкам і п"ятницям із Вінниці. В планах розробки нового графіку руху на 2013 - 2014 роки серед багатьох інших "пакращень" значиться таке:
"15. Опрацювати з місцевими адміністраціями відміну збиткового поїзда № 668/667 Гайворон – Вінниця"
Але Укрзалізниця, навчена не дуже при
ємним досвідом масових народних обурень під час введення минулого графіка по всій Україні, робить хід конем: навіщо відміняти в один день десяток потягів по всій Україні, викликаючи цим самим масовий спротив, якщо можна відміняти поступово - хоча б по одному в місяць. Тому тишком-нишком Вінниця - Гайворон зник з усіх он-лайн розкладів, і якщо це чергове "пакращення" від команди "проФФесіАналів" не зустріне чергової хвилі народного спротиву - 25 березня поїзд № 667 Вінниця - Гайворон відправиться у свій останній рейс:( А далі все буде так, як і з ділянкою залізниці Калинівка-1 - Погребище.
http://vn.20minut.ua/Vid-Chytachiv/ukrzaliznitsya-robit-tretyu-sprobu-znischiti-zaliznichnu-gilku-na-gayv-10267810.html

Але все ж-таки поїзд відмінили. Що Що можна запропонувати в даний час для відновлення пасажирського руху на ділянці Вінниця – Зятківці? Як показала практика призначення рейкового автобуса (РА) Вінниця – Хмельницький - за умови гарного графіка пасажири знайдуться. Тому ідеальним варіантом було б, звісно, пустити в напрямку Гайсина РА, бажано двічі на день. Я б запропонував такий можливий варіант: ранковий щоденний РА з Хмельницького відправляємо з Вінниці (8.25) на Христинівку (12.20), де він стає узгодженим з дизель-поїздом № 856 Черкаси – Умань (по Хрисинівці 12.26-12.34). У зворотньому напрямку Христинівка (14.25) - Вінниця (18.20\, який також узгоджений із дизель-поїздом № 855 Умань – Черкаси (по Христинівці 14.15-14.23). Далі з Вінниці (18.30) на Гайворон (23.18), зворотньо Гайворон (2.47) - Вінниця (7.35), далі ранковим РА на Хмельницький. Також як варіант – використання на маршруті дизель-поїзда депо Христинівка: у них якраз звільнилось два дизель-поїзда, які до анексії Криму обслуговували маршрут Миколаїв – Керч. Ось детальний графік:



ВИННИЦА - ХРИСТИНОВКА ХРИСТИНОВКА - ВИННИЦА
КРУГЛОГОДИЧНО ЕЖЕДНЕВНО
----------------------------------------------------------------------------
|ПРИБ. |СТ.|ОТПР.|РАЗДЕЛЬНЫЕ ПУНКТЫ |РАССТ| |ПРИБ.|СТ.|ОТПР.
----------------------------------------------------------------------------
ЮГО-ЗАПАДНАЯ Ж.Д.
- -               8.25 ВИННИЦА                             0          18.20 - -
8.42      1   8.43 ГУМЕННОЕ                          16          18.02 1 18.03
8.53      1   8.54 ВОРОНОВИЦЫ                    22          17.51 1 17.52
9.12      1   9.13 ФЕРДИНАНДОВКА               35          17.32 1 17.33
9.21      1   9.22 О.П. ВИТОВЦЫ                    41          17.23 1 17.24
9.31      2   9.33 НЕМИРОВ                            48          17.12 2 17.14
9.43      1   9.44 О.П. САЖКИ                         53          17.01 1 17.02
9.52      1   9.53 КАРОЛИНА                           59          16.52 1 16.53
10.04    1  10.05 О.П. 68 КМ.                          68          16.40 1 16.41
10.09    1 10.10 САМЧИНЦЫ                          72          16.35 1 16.36
10.22    1 10.23 О.П. СЕМЕНКИ                     82          16.22 1 16.23
10.30    2 10.32 СИТКОВЦЫ                          87          16.13 2 16.15
10.42    1 10.43 КРЫШТОПОВКА                   96          16.02 1 16.03
11.01    2 11.03 ГАЙСИН                                113        15.42 2 15.44
ОДЕССКАЯ Ж.Д.
11.28    1 11.29 ЗЯТКОВЦЫ                           130       15.16 1 15.17
11.48    1 11.49 КУБЛИЧ                                 146       14.56 1 14.57
12.05    1 12.06 РОСКОШЕВКА                      161       14.39 1 14.40
12.20 - - ХРИСТИНОВКА                                178                - - 14.25

ВИННИЦА - ГАЙВОРОН ГАЙВОРОН - ВИННИЦА
КРУГЛОГОДИЧНО ЕЖЕДНЕВНО
----------------------------------------------------------------------------
|ПРИБ. |СТ.|ОТПР.|РАЗДЕЛЬНЫЕ ПУНКТЫ |РАССТ| |ПРИБ.|СТ.|ОТПР.
----------------------------------------------------------------------------
ЮГО-ЗАПАДНАЯ Ж.Д.
- -               18.30 ВИННИЦА                           0           7.35 - -
18.47   1    18.48 ГУМЕННОЕ                       16           7.17    1    7.18
18.58   1    18.59 ВОРОНОВИЦЫ                 22           7.06    1    7.07
19.17   1    19.18 ФЕРДИНАНДОВКА            35           6.47    1    6.48
19.26   1    19.27 О.П. ВИТОВЦЫ                 41           6.38    1    6.39
19.36   2    19.38 НЕМИРОВ                         48           6.27    2    6.29
19.48   1    19.49 О.П. САЖКИ                      53           6.16    1   6.17
19.57   1    19.58 КАРОЛИНА                        59           6.07    1   6.08
20.09   1    20.10 О.П. 68 КМ.                        68          5.55     1   5.56
20.14   1    20.15 САМЧИНЦЫ                       72          5.50     1   5.51
20.27   1    20.28 О.П. СЕМЕНКИ                  82          5.37     1   5.38
20.35   2    20.37 СИТКОВЦЫ                       87          5.28     2   5.30
20.47   1    20.48 КРЫШТОПОВКА                96          5.17     1   5.18
21.06   2    21.08 ГАЙСИН                           113          4.57     2   4.59
ОДЕССКАЯ Ж.Д.
21.33   1    21.34 ЗЯТКОВЦЫ                      130          4.31     1   4.32
21.50   1    21.51 О.П.АНТОНОВКА             144          4.14     1   4.15
21.59   1    22.00 ДУКЛЯ                              150          4.05     1   4.06
22.11   1    22.12 О.П. ОРЛИК                      159          3.53     1   3.54
22.28   1    22.29 ГЕНРИХОВКА                   167          3.36     1   3.37
22.45   1    22.46 ДЖУЛИНКА                       176          3.19     1   3.20
22.57   1    22.58 О.П. СТАВКИ                    185          3.07     1   3.08
23.18 - -               ГАЙВОРОН                      196 - -                       2.47

Особисто мною було написано близько 10 звернень: і на офіційний сайт Укрзалізниці, і на їх офіційну сторінку у Фейсбуці, і до різних газет. Останнє моє звернення на www.20minut.ua все ж було почуто нашою владою: зі мною зв’язався заступник голови ОДА Філонов Микола Валерійович і вислухав мої пропозиції, обіцяв свою підтримку. Та все ж було б краще, аби якомога більше вінничан долучились до розв’язання цього транспортного питання: щоб і Укрзалізниця, і наша місцева влада зрозуміли що нас – тисячі, і їм доведеться з нами рахуватися. Будь-ласка, пишіть свої письмові звернення до Укрзалізниці з вимогою повернути залізничне сполучення на ділянку Вінниця – Зятківці – Гайворон за такою адресою: 03680, м. Київ-150, вул. Тверська, 5. Укрзалізниця. Також можна з даного питання подзвонити на безкоштовну лінію Кабміну: 0800507309

Приблизна атмосфера 667-го в статті ГПУ за 2012-й рік: http://gazeta.ua/articles/ukraine-newspaper/_pasazhiri-na-rik-vidstoyali-rejs-vinnicya-gajvoron/437354

Сергій Бондарчук bond81@ukr.net
063-3934199
Іван Супряга ivan-supryaga@bk.ru
098-3723040

Публікую за згоди мого однодумця - автора статті Сергія Бондарчука.
Від себе додам, що на мою думку поділ Укрзалізниці на шість регіональних залізниць - це совковий атавізм. Це калька того поділу, що існує зараз в Росії. Саме він заважає нормально запустити христинівський дизель у напрямку Вінниці.
На відміну від мого колеги Сергія, я більше схиляюсь до запуску не рейкового автобуса Південно-Західної залізниці, а до запуску дизель-поїзда депо Христинівка Одеської залізниці.
Тому поділ Укрзалізниці на шість регіональних залізниць мусить бути ліквідовано. Єдина Україна - єдина Укрзалізниця!
ПС. Грахвік намалював теж Сергій.
Tags: залізниця
Subscribe

  • Post a new comment

    Error

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 0 comments